2013年3月31日 星期日

樓價「不舉」之謎?


上星期處理手上一些文件,發現了一份關於新加坡及香港的比較,內容大概是香港人的年均購買力比起新加坡人多22千大元,大概是一個初級經理的一個月人工,你諗下多一個月人工不是很開心嗎 ? 看上來似乎不錯,但諗清楚一點...香港人多了的22人工大部份其實都是用來供樓「上車」的,一年多了22人工換來一生的痛苦,是否值得呢?

上面只係一個引子,今日其實想講講樓市,問十個大學生,九個會答你驚買唔到樓(最後一個因為入大學就排定公屋,準備3年上樓),不過大家都可能會問一個問題,樓價其實會唔會跌 ? 樓市可以多口說兩句,講得多我都唔係好掂,當給大家一個概念。

樓花湧現 - 未來5年大崩盤
早前當政府宣佈取消勾地之後,我曾經在FB揚言,5年內樓價可以趺一半 ! 嚇死人的言論,令我第二日番公司受到大番質問,朋友都send message問我點解。事實上,我預計大趺的原因不是因為勾地取消,因為正如曾俊華所言,政府其實一早已經主導了大部份賣地,勾地的作用早就減退了,上年度只有3幅地由發展商勾出。既然唔關勾地事,關咩事呢 ? 

事實上,樓價升趺也是需求供應的問題,在08年金融海嘯之後,美國量化寬鬆,長期低息,令到不少地產商看好後市而大量買入土地,興建樓宇,如果翻查地政總署的賣地情況,09-13年中有25幅地皮以住宅(甲,乙類)*賣出,05-08年只有12幅,足足有1倍以上,而11年後賣出的更佔了當中7成,一般賣地到賣樓花到賣樓,時間需要5年,所以絕對不難估計在15,16年左右市場上會出現大量樓花,而17,18年大量樓盤會落成推出市面,估計數量可以是現時的1-2倍。

限量限呎 - 細單位主導市場
新盤推出,故然增加供應,不過供應增加如果全是豪宅,對小市民置業未必有太大作用,到時候豪宅無吸引力,炒家轉炒中小型住宅,小市民置業應該重難過中居屋。

不過大家記憶力無受損的話,大家應該會記得11年的時候,政府實施了限量限呎的措施,簡單來說單位大多被限制在400-700的中小型單位,在11-12年間連同市建局、港鐵項目,合共售出8幅限呎地皮,涉及6,467伙,還未計限量地亦提供的中小型單位供應,保守估計11,12年推出的中小型單位已逾萬伙。所以到17,18年的時候,市場會充斥著當年限量限呎下的遺物,加上樓花的大量湧現,及預計15年加息周期,樓價大趺,絕非天方夜譚。

樓價即將「不舉」!
上面一堆數字,大家睇完應該似明非明,不過應該都會問一個問題,現在樓價怎麼都趺不下來,老老實實,睇番中原城市領先指數比起上月還要增加1.49%,雖然樓價企硬,但同時間根據美聯統計,十大屋苑成交量,在出招後交投量已經下趺62,大古城,黃埔,沙田第一城更跌超過7成,一句講哂現在二手市場,情況比SARS時更慘,所以要跌唔係問題,係時間問題。

一手樓方面,表面上看來樓價無趺,但事實上發展商已經以不同形式減價,長實荔枝角一號減價1成,周三更以「浪接浪 劈價狂潮」為口號,90日內付清樓價可有5%回贈+買樓50萬裝修+3.75%印費回贈,加加埋埋,其實差不多打左個9折有多,減得咁快,唔知實情真係會以為係兇宅出售。

有在地產界工作的朋友告訴我,本來地產商諗住企硬,但見二手成交成交接近零,無生意好做,先出報告消息話樓價有下跌空間,為的也是做生意。


如何「上車」,如何「放盤」︰
有新入職朋友問我現在應該點做,其實後生仔岩岩出黎,要想一兩年就買樓其實真係幾異想天開,即使身在新加坡,也沒有一兩年就能買樓的說法,錢還是累積回來的,每日埋怨政府唔幫手上車,倒不如認認真真為自己打算一下,知道4-5年後樓市有調整,就不如現在儲多個錢,而且做一點投資,總比放起銀行蝕通脹好,否則4,5年後樓市趺的時候,望望戶口原來得56萬,就話諗住買樓,就真係...算數啦 !

有手持幾個物業的朋友問我點做,無他,現在還算是有價有市,可以放我覺得就盡快放出去,人家誠哥9折賣樓,賺個馬尾就算了,多左既錢做其他投資還比較好,還是不要太貪心希望留低做谷石獸 ! 
 

沒有留言:

張貼留言